söndag, september 02, 2007

Tråkmumrik...

Idag blir det ett jättetråkigt inlägg...

05:45. Gick upp och tog en dubbel espresso och 2 glass vatten. Efter det gick jag och byrackan ut i snålblåsten. 60 minuter i raskt tempo, med aningens för mycket kläder, samt en del småregn under en kortare stund, resulterade i att man var en aning fuktig. Både innanför kläderna som utanför.

9:15 Frukost med havregrynsgröt och äpplemos...fasen vad äckligt det är...havregrynsgröt skall ätas med smör och socker...

10:00 Sprang till gymet, en omväg som blev ca 5km. Satte säcken i rörelse och slog på den i en dryg halvtimme. Körde efter det axlar, nacke, rygg. Sprang nästan samma väg hemåt.

12:30 Lunch med yngste tösen. Lasagne...gick ner en del av den varan...

...fortsättning följer senare här...

Dagens låt är My life to live med Lars Fredriksen and the Bastards.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Varför äter du gröten med tillbehör som du inte gillar?
By the way tycker jag att rivet äpple och mjölk är det enda man kan ha på havregrynsgröt, om man nu måste äta just den gröten.
(Min Dotter äter gröten utan mjölk... uäk!..)

22:04  
Blogger mumrik said...

Om jag säger så här..Jag är dansk och då äter man havregrynsgröten med en klick smör och en massa socker och mjölk. Har försökt mig på det svenska sättet att äta gröt, med sylt och både med och utan mjölk...men det funkar inte. Det minst äckliga alternativet har varit med äpplemos...och det kanske beror på att jag är väldigt svag för äpplemos öht... Så det får vara så ett tag nu... :)

09:28  
Blogger mindofapilgrim said...

rivet äpple är mums, även hemmagjord vinbärs sylt.. NAM NAM!!!! me like!!!

du är en nyttig mumrik du.. ;) hoppas tösa är bättre i armen..

krami

17:11  

Skicka en kommentar

<< Home