måndag, september 03, 2007

Fy fan för com hem...

Jag är inte alls ointresserad av sport. Men, till skillnad mot det stora flertalet, så väljer jag att utöva den hellre än att titta på den framför TVn. Det finns dock ett par sporter som jag är lite svag för och de har sänts regelbundet på Eurosport. Fight club, med en massa K1 och thaiboxing. Ett underbart program för en gammal kampsportare. MotoGP och WSBK, motorcykelracing på absolut högsta nivå. Mycket roligare än vilken fånig bilracing som helst.

Igår satt jag och såg Casey Stoner ta ännu en seger för Ducati på Misanobanan. Detta på Eurosport. I morse så såg jag en intervju med Casey Stoner, på Eurosport. Nu när jag kom in efter en liten tur med hunden, så bläddrade jag lite förstrött bland kanalerna och ser en 'ny' kanal...TV4 Sport...problemet är bara att den lagt sig där Eurosport låg tidigare...Va fan...

Har efter massa letande och kollande kommit fram till att jag nu inte har nån sportkanal kvar att titta på...de sänder varken MotoGP eller WSBK. De sänder inte heller några K1 eller thaiboxingmatcher...fan vad jag hatar com hem...JAG VILL HA TILLBAKS MIN EUROSPORT...

Dagens låt är Jordens undergång med Anti-cimex.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag har tv3 här, bra dokusåpa kanal.. det vet jag att du gillar... ta med grönsaksdipp så glor vi *flin*

Kram C

12:46  
Blogger mumrik said...

å du vet ju vad jag anser om dokusåpor...annars hade du väl knappast föreslagit det... :)

22:14  
Anonymous Anonym said...

MEH...va i helsicke.... får dom göra så???

Min gubbe älskar o glo på K1 o sånt där tjafs...undra varför ni gillar sånt? Vad e grejen me o se när nån får spö så ända in i h-e.... jag tycker det gör ont i hela kroppen bara av o kolla.

Måste va nå fåniga aggretioner som inte kommer ut på annat sätt....utan måste SE skiten på TV. :)

Niinis

09:34  
Blogger mumrik said...

Det är ju det som är så svinigt...de gör precis som de vill...helt utan att bry sig om att fråga sina kunder. Snacka om dålig kundvård...

Nu kan jag inte svara för din gubbe...men jag har dels hållt på med kampsport sen barnsben och dels så kör jag en del sånt än idag. Visst får man ont om motståndaren träffar rejält, eller för ens egen del, fel ställe. Men man biter ihop och ger tillbaks. Men skall man vara riktigt ärlig, så träffar de flesta slag och sparkar på armar, händer och ben, där de åtminstone gör betydligt mindre skada...så det ser oftast värre ut än vad det är... :)

09:44  
Anonymous Anonym said...

Lägg av nu vi båda VET att du är en sucker för BIG BROTHER och liknade såpor..*S*
jag har nog nån serie från 97 inspelad som vi kan se på tillsammans... öl ingår*ler*

Carina

10:00  

Skicka en kommentar

<< Home